Join Easy-Forex, THE site for forex trading. Best Website for hosting
Download Forex Joe's Free Book
You Know Free Practice Trading Account,Trading Forex A currency trade is the simultaneous buying of one currency and selling of another one. The currency combination used in the trade is called a cross (for example, the euro/US dollar, or the GB pound/Japanese yen.). The most commonly traded currencies are the so-called "majors" – EURUSD, USDJPY, USDCHF and GBPUSD.

ម៉េចក៏ចាំបាច់បួស ម៉េចក៏ចាំបាច់សឹក?



ប្រសិនលោកអ្នក មានបំណងចង់ ផ្ញើរកំណាព្យ របស់លោកអ្នកផ្ទាល់ ឬ កំណាព្យ សុភាសិត ច្បាប់ណាល្អៗ សំរាប់ឲ្យកូនខ្មែរគ្រប់រូប បានអាន កត់ត្រា ជាប្រយោជន៍ដ៏ច្រើន តាមរយៈអ៊ីមែល ngannsocheat@yahoo.com សង្ឃឹមថា នៅក្នុងទំព័រ ដ៏តូចរបស់ខ្ញុំនេះ ក៏បានផ្ដល់ផលប្រយោជន៍ដល់ខ្មែរជាច្រើន ជាមិនខាន។ សង្ឃឹមថា លោកអ្នកពិតជាជួយគាំទ្រ នឹងជួយឲ្យយោបល់រាល់កំហុសឆ្គង ផ្សេងៗ។



8-why-must-become-a-monk.gif

ម៉េចក៏ចាំបាច់បួស ម៉េចក៏ចាំបាច់សឹក?


មុននឹងដើរត្រូវតានផ្លូវត្រង់ ត្រូវចេះរិះចង់ស្ទង់កំហុស
បើឃើញត្រង់ណាជាផ្លូវខុស ប្រាជ្ញប្រាណជាតិមនុស្សកុំប្រព្រឹត្ត ។
ផ្លែស្លែងរែងពុលជាទោសកាច តែមានគុណអាចកែជីវិត
ស្ដៅ-ម្រះក្រាស់ដោយជាតិល្វីងពិតតែគង់មានឫទ្ធិកែរោគបាន ។
ភ្លើងក្ដៅហៅកាចកំណាចក្រៃ តែជាតម្លៃនៃចង្ក្រាន
ជាតិស្រាស្រវឹងវឹងស៊ុងប្រាណ តែគង់ផ្សំបានជាឱសថ ។
កាំតិបពិតជាគ្រឿងប្រប្រាណតែអាចប្រើការកាប់អុសដុត
ជាតិបរមាណូមានទោសផុត តែមានគុណសុទ្ធផុតដូចគ្នា ។
រីឯពាក្យថ្កោលដោលដេញសួរ ទោះបីគ្មានគួរជួរម្ដេចម្ដា
ក៏គង់មានគុណច្រើនមហិមាមកជាមួយគ្នាអចិន្ត្រៃយ៍ ។
រឿង បួស រួច សឹក ជាឫកខ្មែរមិនសមខ្លះដែរតែប្រពៃ
ព្រោះបួសជាបុណ្យគុណច្រើនក្រៃជួយភ្ជាប់និស្ស័យសាងសុចរិត ។
អ្នកដែលបានបួសជាផ្នួសពេញ ដល់សឹកមកវិញហៅ បណ្ឌិត
ហៅក្លាយមកទៀតថា អន្ទិត នេះពីតជាឈ្មោះខ្ពស់ពណ្ណរាយ ។
សម័យអង្គរដ៏ថ្កើងថ្កាន អន្ទិតធ្លាប់បានឋានទូលាយ
ជាគ្រូអាចារ្យជាចៅហ្វាយធ្វើការទាំងឡាយថ្វាយក្សត្រា ។
ផ្លូវរដ្ឋរាប់អានក្នុងឋានខ្ពស់ លើកសិទ្ធិកិត្តិយសខ្ពស់ថ្លៃថ្លា
ផ្លូវរាស្រ្តចាស់ស្រុកខ្មែរគ្រប់គ្នា រាប់ថាឈ្មោះហ្នឹងសឹងពិសិដ្ឋ ។
រហូតកំណាន់ប្រកាន់ថាកម្លោះស្ដូកណាគ្មានគំនិត
មិនបាននាមថាជាអន្ទិតនោះពិតជាគេមិនឲ្យកូន ។
នៅក្នុងសម័យនៃសង្គ្រាម ហូរឈាមចេញចាកអង្គតាដូន
អក្សរសាស្រ្តខ្មែរស្ទើរសាបសូន្យ តើកូនទេវតាណាមកជួយ ។
មិនគឺអ្នកបួសនោះឬអ្វី ដែលសាងស្មារតីលៃលើកស្ទួយ
ទល់ទប់ឧបសគ្គវាក់ទុក្ខព្រួយ ទល់ទប់ឧបសគ្គវាក់ទុក្ខព្រួយ
ខ្មែរជាជាតិតូចតែពូជពេជ្រ ទោះក្រីក្រម្ដេចក៏ហានក្លាន
ចេះអានសរសេរតួអក្ខរា ស្ទើរតែគ្រប់គ្នាក្នុងមណ្ឌល ។
ការនេះពេញជាមិនចាញ់ដៃជនជាតិដទៃនាសាកល
ខ្មែរជាជាតិតូចតែដួចដល់ចិត្តនឹងរឹងថ្កល់យល់កាលវែង ។
ព្រោះបានមានមិត្តចិត្តត្រង់ហួស គឺការកាន់ផ្នួសបួសហ្នឹងឯង
ដែលពាំនាំខ្មែរអោយបែរស្វែង ប្រឹងប្រែងក្រែងបាត់ខ្ទាត់វាសនា ។
អ្នកបួសស្ទាយបាត្រដើរបិណ្ឌបាយ ក៏គ្មានអត្តរាយដល់ជនណា
លោកមិនដែលញ៉ាំងអ្នកជ្រះថ្លា ឱ្យខូចសទ្ធាឬធនធាន
ព្រោះពុទ្ធសាសនាថ្លាឧត្តម ប្រកាន់និយមរឿងឲ្យទាន
ប៉ុន្តែមិនឲ្យអន្តរធាន បាត់បង់សន្តានខាងស្រង់សត្វ ។
ទោះបីសុំគេមកភោក្ដា (*) ក៏គ្មានអាជ្ញាទៅអារកាត់
ពួកអ្នកឲ្យទានឥតមានខ្ទាត់ សទ្ធា - សម្បត្តិនៅធម្មតា ។
ប្រៀដូចសត្វឃ្មុំផ្ដុំសំបុកហើរត្រាច់តត្រុកមែកព្រឹក្សា
ខ្វាត់ខ្វែងស្វែងត្រឹបទឹកដមផ្កា យកទៅសង់ជាផ្លិតឃ្មុំបាន ។
បុប្ផាផ្កាចាយផ្សាយក្លិនក្លែប ដែលត្រូវឃ្មុំក្រេយទឹកដមប្រាណ
ក៏ឥតស្រពោនស្វិតរំខាន តាំនៅតាមឋានដូចប្រក្រតី ។
ទាំងក្លិនទាំងពណ៌ក៏នៅស្រស់ ដូចដើមទាំងអស់ឥតប្រែអ្វី
អាចប៉ិនទាំងលេចចេញក្តិបផ្លែខ្ទី កើនពូជប្រក្រតីឥតបើខាត ។
ឯឃ្មុំក៏ផឹកទឹកដមផ្កា យកទៅសាងជាផ្ដិតដ៏ស្អាត
ចិញ្ចឹមកូនចៅផៅរួមជាតិ ដោយឥតមានខាតទៅខាងណា ។
គឺផ្កាក៏ឥតវិបរិតខូចនៅកើតតពូជជាធម្មតា
រីឃ្មុំផ្សំពីទឹកដមផ្កាក៏បានកើតជាប្រយោជន៍ធំ ។
រឿងនេះប្រៀបបាននឹងអ្នកបួស កាន់ផ្នាត់បទផ្នួសភេទឧត្តម
ប្រឹងប្រែងស្វែងរកគុណដ៏ធំ ដូចជាសត្វឃ្មុំអីចឹងឯង ។
អ្នកឲ្យឥតខូចភោគសម្ប័ទឥតខ្ទាត់សទ្ធាចិត្តចាត់ចែង
អ្នកបួសបានហើយក៏ប្រឹងប្រែង ប្រព្រឹត្តខ្លួនឯងស្វែងរកគុណ ។
ក្រៅពីខ្លួនលោកយោគដល់ញាតិផ្សព្វផ្សាយដល់ជាតិឥតខាតស៊ុន
ខ្មែរយើងថ្កើងថ្កានមានកិត្តិគុណ ដោយបុណ្យអ្នកបួសជួយទ្រទ្រង់ ។
រួមមកគឺមួយជួយចាក់ច្បាស់ ខាងអក្សរសាស្រ្តឲ្យគង់វង្ស
ពីរជួយអប់រំផ្សំតម្រង់ឲ្យខ្មែរខ្ពស់ខ្ពង់ខាងចរិយា ។
បីជួយឲ្យបានជាមណ្ឌលផ្ដួចផ្ដល់ឧបត្ថម្ភកុមារា
កូនខ្មែរក្សត់ក្រយ៉ាងម្ដេចម្ដា ទៅនៅសិក្សាបានទាំងអស់ ។
ឲ្យចេះធ្វើទានទ្រព្យរបស់មានចិត្តសប្បុរសសង្គ្រោះខ្សត់ ។
សង្គ្រោះអ្នកបួសជាអាចារ្យសង្រ្គោះកុមារដែលនៅវត្ត
សង្រ្គោះពលករដែលក្រខ្សត់ សង្គ្រោះជនបទដែលអត់បាយ ។
ព្រោះតែការបួសនេះសំខាន់ទើបខ្មែរប្រកាន់មិនជិនណាយ
ផ្ដាំតកូនចៅផៅវែងឆ្ងាយ ត្រូវតែប្រុងកាយបួសកុំខាន ។
បើមិនបួសយូរចូរបព្វជ្ជាត្រឹមចេញវស្សាសឹកក៏បាន
តែកម្លោះណាឲ្យថ្លោះខានមុខជាលែងបានប្រពន្ធល្អ ។
ទំនៀមនេះឯងគេតែងក្រិត ដើម្បីទាញចិត្តមនុស្សឲ្យស
- មួយគឺឲ្យមនុស្សទាំងមានក្រ ទៅរៀនច្បាប់ល្អឲ្យស្គាល់ច្បាស់ ។
- ពីរគឺឲ្យខ្មែរស្រែចំការ ចេះសរសេរចាអក្សរសាស្រ្ត
បើទុកជារៀនមិនជាក់ច្បាស់ អន់ណាស់អានបានសរសេរបាន ។
ការបួសកើតបុណ្យមានគុណខ្ពស់រៀនរាប់មិនអស់ហួសប្រមានណ
ទ្រទ្រង់ជាតិយើងឡើងថ្កើងថ្កាន កុំភ្លឹកនឹកស្មានថាថោកទាប ។
ជនណានឿយណាកាយកើតស្លាប់មិនចង់នៅជាប់អំពើបាប ។
ជននោះបួសស្វែងលែងប្រែភាព រៀងរាបរហូតអស់ជីវិត ។
ជនណាមិនទាន់ទ្រាន់ជិនណាយ នៅឃើញសប្បាយក្នុងកាមខ្លាំង
ជានោះបួសដែរតែមួយភាំងក៏តាំងសឹកមករកកាមវិញ ។
ការបួសដើម្បីភ្ជាប់និស្ស័យ ខាងល្អប្រពៃឲ្យពេញលេញ
តែកុំខាតពេញឥតចំណេញត្រូវចេញកសាងខាងសិក្សា ។
រៀនទាំងផ្នូវធម៌ទាំងផ្លូវលោក ចេះដឹគរគោកតែគ្រប់គ្នា
សឹកមកជួយជាតិជួយសាសនាដូចគេរាល់គ្នាអីចឹងដែរ ។
មិនបង់បាយជាតិញាតិសន្តាន ចំណាច់ខ្លួនប្រាណកើតជាខ្មែរ
បានជួយជាតិសាសន៍ដូចគេដែរ មិនបែរជាស្អប់ទម្លាប់ឪ ។
ឥឡូវការបួសហួសសម័យ កាលពេលសព្វថ្ងៃលោកតម្រូវ
មិនចាំបាច់បួសឲ្យហួសផ្លូវគេត្រូវនៅជាយុវជន ។
គេក្រេបវិជ្ជាតាមចិត្តចង់ចេះជាងលោកសង្ឃក្នុងបច្ទុប្បន្ន
ចាំបួសធ្វើអីឲ្យតែអន់នាំគេរិះគន់ទ្រាន់រិះគន់ ។
ពីដើមស្រុកទេសយើងលិចលង់ បានជាពឹងសង្ឃខាងសិក្សា
យើងបួសដើម្បីរៀនអក្ខរាទ្រទ្រង់ភាសាជាតិឲ្យរស់ ។
ឥឡូវរីកកើនចំរើនណាស់ ខាងអក្សរសាស្រ្តរៀនមិនអស់
មានទាំងតម្រិះចំណេះខ្ពស់ ចាំបួសឲ្យអស់កម្លាំងអី ។
ដំណើរសម័យមានថ្ងៃយប់ វិលឥតឈរឈប់ជាប្រក្រតី
តើយើងជាជាតិធ្លាប់ឈ្មោះល្បី កើតនៅលើដីកម្ពុជា ។
ម្ដេចក៏មិនប្រែកែសម្រួលសម្របឲ្យស្រួលតាមវេលា
ផ្លាស់ប្ដូរទម្លាប់ឲ្យគាប់ជា តាមពេលវេលាព្រមគ្នាទៅ ? ។
សំដីនេះមិញពេញជាសម តែចូលច្រឡំពុំទាន់ជ្រៅ
ព្រោះឃើញតែគោលដែលដើរទៅឯឋានឋិតនៅពុំសូវគិត ។
សម័យថ្មីនេះរឿងការបួសនឹងថាវាហួសក៏ពុំពិត
ព្រោះមួយរាស្រ្តខ្មែរនៅពេញចិត្ត ពីរពួកអន្ទិតក៏មានផ្លូវ ។
បានរៀនបានសូត្ររហូតអស់ដូចពួកគ្រហស្ថពេលឥឡូវ
ឆ្លៀតពេលប្រព្រឹត្តគិតរកត្រូវដឹកនាំម៉ែឪទៅរកសុខ ។
ទីបីដូចយើងប្រាប់ខាងដើម អំពីដង្ហើមកូនអ្នកស្រុក
ជាអ្នកក្រខ្សត់អត់គ្រប់មុខក៏ជាបន្ទុកកាបួសដែរ ។
បើនឹងបញ្ជាក់ឲ្យយល់ងាយ យើងនឹងអធិប្បាយបើកបកកេរ្តិ៍
អំពីស្នាដៃអ្នកបួសខ្មែរដែលបែរបែកផលជាច្រើនយ៉ាង ។
ការបួសប្រៀបបាននឹងគល់ឈើ ដែលលូតទៅលើបែកមែកធាង
ជាទីប៉ិចផ្លែច្រូងច្រាងជាព្រេងសំណាងអ្នកបេះឆី ។
គល់ពិតតែមួយតែជួយទ្រឲ្យល្អមែកធាងសន្លឹកខ្ចី
បើកាប់គល់ប៉ាច់ដាច់ពីដីមែកធាងអាងអីមិនរលំ ។
នៅពេលសព្វថ្ងៃសម័យណាស់ តែផ្លាស់មិនផុតពីចាស់ទុំ
ដូចក្មេងជាតិខ្មែរទាំងតូចធំ នៅតែទៅផ្ដុំសុំដេកវត្ត ។
អ្នកស្រុកចំណាយចាយធនធាន ច្រើនសែនច្រើនលានគ្មានកំណត់
សាងកុដិសាលាពេញគ្រប់វត្ត តើពិតប្រាកដមកពីអ្វី ។
គីមកពីចិត្តគេជ្រះថ្លា នឹងពុទ្ធសាសនាព្រះជិនស្រី
ដែលមានអ្នកបួសជាសាក្សីទើបគេឃ្មាតខ្មីគ្មានគិតស្ដាយ ។
ដល់កើតជាឋានទីលំនៅលាភនេះធ្លាក់ទៅក្មេងទាំងឡាយ
នៅបួសនៅរៀនតាមសប្បាយ បន្ធូរប្រាក់ម្ដាយឪពុកបាន ។
បើអស់លោកសង្ឃពីវត្តវ៉ាតើកុដិសាលាម្ដេចនឹងមាន
ក្មេងខ្មែរក្រីក្រអន្តរធាន រកទីតាំងប្រាណពុំបានពិត ។
មិនត្រឹមប៉ុណ្ណោះអស់ព្រះសង្ឃ ព្រះទ័យស្រោចស្រង់ក្នុងអាណិត
ដឹកនាំបាសកឲ្យដក់ចិត្តជួយគិតពីការសិក្សាជាតិ ។
សាងសាលារៀនមានព្រោងព្រាតគ្មានខាតថវិការាជការសោះ ។
គ្រប់វត្តសុទ្ធសឹងប្រឹងប្រឹតប្រៀន សាសាលារៀនគ្មានចន្លោះ
គ្រប់ភូមិកុះករទោះកៀនកោះសាលាដូចហោះទៅតម្កល់ ។
បើគ្មានព្រះសង្ឃអ្នកដឹកនាំ ឲ្យមនុស្សជឿងមាំក្នុងមគ្គផល
តើងាយអ្នកណានឹងគិតយល់ ជួយផ្ដល់រាជការបានប៉ុណ្ណឹង ។
សម្ដេចបិតាជាអម្ចាស់ ក៏ទ្រង់បានត្រាស់ច្បាស់ឲ្យដឹង
ជាញឹកញយណាស់ពីរឿងហ្នឹងឲ្យជាតិយើងដឹងសព្វគ្រប់ហើយ ។
ដូច្នេះការបួសគ្មានចង្រៃ គ្មានហួសសម័យឯណាឡើយ
ទោះមានជនខ្លះធ្វើព្រងើយ ប្រែខ្នងឆ្លងឆ្លើយថាថោកទាប ។
ហ៊ានបួសព្រោះតែហ៊ានលះចិត្ត ដែលធ្លាក់ឆ្មើងគិតប្រកាន់ភាព
ដើម្បីឲ្យបានបាត់ពីបាយ ម្ដេចខ្លាចថោកទាបមកដល់កាយ ។
គេប្រឹងប្រព្រឹត្តចិត្តឲ្យស្អាតព្រឹតឡើងកាន់បាត្រដើរបិណ្ឌបាយ
ស្លៀកពាក់ក៏អន់មិនឆើតឆាយ កោរសក់អត់បាយឆ្ងាយពីផ្ទះ ។
ច្បាប់បួសអីចឹងគឺតឹងតែង ឲ្យមនុស្សលះលែងចិត្តមានះ
ចេះឱនទោនទាបក្រាបសំពះ សមនឹងឃ្លាល្បះភាសិតថា ។
<< ទាស:ទម្លាយបង់មាន: ជរ:ទម្លាយរូបសោភា
ថ្លែងរឿងព្រះពុទ្ធផុតវេរា យាចកឈ្មោះថាថោកទាបពិត >> ។
ដូច្នេះអ្នកបួសហួសពីទាប ព្រោះភាពពឹងគេសាងជីវិត
តែបើមើលពង់ត្រង់ផ្លូវចិត្តនោះពិតជាថ្លៃឥតអ្វីស្មើ ។
ព្រោះអីព្រះសង្ឃដែលទ្រង់សីលមិនមែនខូចខិលឬខ្ជិលធ្វើ
របៀបសុំទៀតក៏ថ្នាក់លើដូចយើងស្រាយរើខាងលើស្រាប់ ។
មិនមែនដូចស្មូមដើរសូមទានដែលដាក់ទុកប្រាណថាអភ័ព
សុំគេតាមចិត្តឥតទម្លាប់ គេស្អប់គេខ្ពើមឆ្អើមគ្រប់គ្នា ។
ព្រោះខ្ជិលកសាងអាងតែសុំ មារយាទធ្វើយំព្រួយកំព្រា
រៀបរាប់ឲ្យតែគេមេត្តា ត្រង់គុណល្អជាគ្មានធ្វើសោះ ។
រីឯព្រះសង្ឃខ្ញង់ជាងហ្នឹង មិនធ្វើអីចឹងឲ្យអាប់ឈ្មោះ
ហើយទាំងចរិយាក៏គ្មានមោះ ល្មមដោះពាក្យគេនិន្ទាបាន ។
ធ្វើខ្លួនជូនគេជាស្រេបុណ្យប្រព្រឹត្តសាងគុណគាប់កល្យាណ
ជួយចែវសង្គ្រោះញាតិសន្តាន ជួយជាតិដូចបានថ្លែងមកហើយ ។
ខ្មែរមិនទាន់ខ្មាំងតាំងចិត្តហួសទ្រាន់នឹងការបួសយ៉ាងហ្នឹងឡើយ
មានតែស្ដើងស្ដួចដែលលួចឆ្លើយព្រោះគេដល់ត្រើយសើយគូទដាក់ ។
ឯសាលារៀនមានច្រើនពិតតែស្រេចនឹងចិត្តដែលគេស្មគ្រ
មិនបួសក៏រៀនគ្មានឧបសគ្គ ឡើងថ្នាក់ទៅលើប្រសើរក្រៃ ។
តែបើគេចង់ទ្រង់ចីពរ ដើម្បីកាន់ធម៌ដ៏ប្រពៃ
បួសចុះប្រុសប្រាជ្ញកុំខ្លាចភ័យ វាគ្មានទោសពៃរ៍ទៅអ្វីទេ ។
រាជការសង្គមបានខំរៀប របៀបសិក្សាជាហូរហែ
ចែកជាពីរផ្លូវឥតផ្លាស់ប្រែ ស្រេចតែកូនចៅទៅសិក្សា ។
របៀបមួយផ្នែកប៉ែកបច្ចុប្បន្ន សំរាប់យុវជនពុំបព្វជ្ជា
មួយទៀតហៅពុទ្ធិកសិក្សា សំរាប់ជនណាជាបព្វជិត ។
ដូច្នេះការរៀនមានពីរផ្លូវ សុទ្ធតែត្រឹមត្រូវគ្មានរខិត
ចង់រៀនខាងណាស្រេចលើចិត្ត កុំគិតជាល្បែងប្រជែងគ្នា ។
កុំរុញអ្នកបួសឲ្យហួសខុស ផុតពីឋានមនុស្សទៅសួគ៌ា
អ្នកបួសមិនមែនជាតិទេវតាគឺជាតិខេមរាដូចគ្នាដែរ ។
ហើយជាយុវជនបន្តវង្ស មានពូជមានពង្សពីឈាមខ្មែរ
ដូចជាយុវជនទាំងពួងដែរ មិនមែនក្លាយបែរខ្មែរពីប្រាណ ។
ប៉ុន្តែអ្នកបួសហួសពីគេ ត្រង់ចែកចិត្តរេជាពីរស្ថាន
គឺមួយស្វែងរកសួគ៌និព្វាន ពីរកសាងប្រាណក្នុងបច្ចុប្បន្ន ។
មុននឹងទៅសួគ៌គួរតែសាកបែរងាកសាងខ្លួនឲ្យគ្រប់គ្រាន់
មិនមែនឡើងសួគ៌ដោយចៃដន្យ ទាំងពេលបច្ចុប្បន្នអីចឹងទេ ។
មួយទៀតការបួសហើយវិលសឹកតាមយើងរិះនឹករកពាក្យកែ
ឃើញថាជាគុណគួរកុំប្រែត្រូវទុកហូរហែឲ្យវែងឆ្ងាយ ។
ព្រោះបួសហើយសឹកឫកនេះថ្លៃ ឲ្យទាន់សម័យដែលប្រែក្លាយ
- ទីមួយឲ្យកូនខ្មែរទាំងឡាយជាប់ចិត្តសិ្នទ្ធកាយតាមដូនតា ។
ឲ្យសមនឹងពាក្យដ៏សំខាន់ដែលថាខ្មែរកាន់ពុទ្ធសាសនា
កុំកាន់តែមាត់ចិត្តសាវ៉ា កាន់គ្រាន់ឃោសនាយកបុណ្យសក្តិ ។
សម្ដេចឪយើងដែលទ្រង់ធម៌ ជាឧទាហរណ៍ដ៏ជាក់លាក់
គឺទ្រង់កាន់វង្សជាខ្មែរម្នាក់ ព្រះទ័ពស្មោះស្មគ្រទំនៀមជាតិ ។
ទ្រង់កាន់ព្រះផ្នួសបួសជាសង្ឃ តាមបែបព្រះវង្សពង្សនរនាថ
សមជាក្សត្រខ្មែរឥតប្រែឃ្លាតអ្នកជាតិនិយមពុទ្ធសាសនា ។
- ទីពីរឲ្យខ្មែរប្រកាន់ខ្ជាប់ នូវបទទម្លាប់ដ៏ថ្លៃថ្លា
ដែលឲ្យយើងចេះសង្គ្រោះគ្នា ដូចបានពណ៌នាខាងដើមហើយ ។
ព្រោះអីយើងលេងបួសវិញ ក៏គ្មានចំណេញប៉ុន្មានឡើយ
យូរទៅអ្នកបួសកាន់តែស្បើយ ដល់ហើយក៏បាត់រលត់បង់ ។
ដល់ផុតអ្នកបួសជំនួសព្រះគ្រហស្ថអ្នកលះទ្រព្យស្រោចស្រង់
ដាច់សូន្យដូចគនាជាពិតត្រង់ ព្រោះគ្មានព្រះសង្ឃជាសាក្សី ។
រលាយអស់វត្តរលត់ឈឹងកូនខ្មែរធ្លាប់ពឹងតើបានអ្វី
វានឹងធ្លាប់ធ្ងន់សាជាថ្មីដល់ម្ចាស់ផែនដីក្នុងការស្រាយ ។
បើនាំគ្នាបួសឲ្យបន្ទាប់ បន្តគ្នាជាប់ខ្សែស្រឡាយ
សាសនាពិតជាមិនអន្តរាយ អាចតាំងនៅឆ្ងាយអង្វែងបាន ។
ហើយបើយើងប្រឹងឲ្យព្រមគ្នាលើកស្ទួយសាសនាឲ្យថ្កើងថ្កាន
ខ្ពងខ្ពស់ជាងនេះទៅទៀតបាន យើងហ៊ានថាធូរដល់សង្គម ។
ព្រោះមនុស្សជឿបុណ្យគុណមគ្គផលរឹតតែជួយផ្ដល់ការឧបត្ថម្ភ
ខាងកិច្ចសិក្សាការអប់រំ មួយភាគយ៉ាងធំសមឥតខ្វះ ។
ជាតិអាចសំចៃលៃថវិកាពីសាងសលាពីសាងផ្ទះ
ពីការផ្ដត់កូនចៅខ្លះ ទុកយកទៅប៉ះការខ្វះខាត ។
នៅក្នុងវិស័យដទៃផ្សេង ចំរើនក្រៃលែងដល់រដ្ឋជាតិ
ប្រសិនជាលុបទម្លាប់ស្អាតនេះទៅតើជាតិចំណេញអី ។
បើនឹងនិយាយថាការបួស វានាំឲ្យបួសសម័យថ្មី
ខាតពេលដែលត្រូវសាងផែនដី សាងជាតិឃ្មាតខ្មីឲ្យក្រៃលែង ។
ថានេះវិះត្រូវតែនៅខុសមិនគិតវ័យមនុស្សឲ្យជាក់ស្ដែង
តើអ្នកណាហ្ន ! ទៅកំហែង ឲ្យក្មេងនៅស្ទើរធ្វើការងារ ។
គេចែផ្នែកមនុស្សទាំងប្រុសស្រី តាមវ័យទាំងបីមកយូរយារ ។
ទីមួយគឺវ័យនៃកុមារជាវ័យត្រូវការសិក្សាមុន ។
ពីរគឹវ័យហៅកណ្ដាលជាកាលត្រូវមនុស្សកសាងទុន
ទីបីវ័យកសាងគុណធ្វើបុណ្យធ្វើទានសីលភាវនា ។
អ្នកបួសច្រើនក្មេងស្វែងរៀនសូត្រតាំងចិត្តស្លូតបូតតាមដូនតា
បួសហើយចាប់ផ្ដើមការសិក្សា ល្មមវ័យកាលណាក៏សឹកវិញ ។
មកលៃប្រឌិតផលិតផល ជួយជាតិដិតដល់យ៉ាងពេញលេញ
ប្រកបរបររកចំណេញ បំពេញមុខងារជាពលរដ្ឋ ។
រីឯយុវជនមិនបានបួស ក៏មិនជ្រុលជ្រួសហួសបែបបទ
ទោះបីមិនចូលជាសិស្សវត្ត ក៏គង់ចូលបទសិក្សាដែរ ។
មិនដែលម៉េឪស្គាល់ត្រូវខុសណាមួយប្រទូស្ដប្រទេចជេរ
ដល់ក្មេងក្នុងវ័យសិក្សាដែរឱ្យបែរត្រឡប់ឈប់រៀនឡើយ ។
គ្មានការបង្ខំដំបង្ខិតមានតែលោមចិត្តថាកូនអើយ
ខំរៀនសូត្រកុំព្រងើយខ្លួននាងធំហើយត្រូវចេះខ្មាស ។
ទាន់នាងនៅក្មេងវ័យវែងឆ្ងាយ កុំឲ្យនឹកស្ដាយដល់ទៅចាស់
តែមានគ្រួសារការច្រើនណាស់ គ្មានពេលណាផ្លាស់វិលវិញទេ ។
ដូច្នេះថាបួសនាំឲ្យខាត ឲ្យខូចការជាតិដូចពាក្យកែ
យើងហ៊ានឆ្លើយថាមិនពិតទេ ដូចពោលហូរហែមកនេះឯង ។
មួយទៀតបើបួសជ្រុលហួសវ័យ ព្រោះលៃមិនទាន់ក្នុងកាលក្មេង
រឿងនេះក៏គ្មានចម្លែកផ្សេង វាតែងតែមានជាធម្មតា ។
ទោះមិនអ្នកបួសក៏ហួសដែរ ព្រោះខ្មែរឱហាតជាតិសិក្សា
ខ្លះរៀនពីវ័យកុមារា ដល់ចាស់វស្សាក៏មិនឈប់ ។
- ទីបីប្រយោជន៍ខាងអប់រំ លើកស្ទួយសង្គមខាងសេពគប់
ព្រោះអីការបួសជាទំនប់ព្រោះអីការបួសជាទំនប់
ជួយផ្ដល់សំណាងខាងខាងនិស្ស័យឲ្យស្គាល់ទោសពៃរ៍អបាយបួន
ចេះកាន់វិន័យយ៉ាងមាំមួនចេះហាត់ពត់ខ្លួនខាងចរិយា ។
ផ្នែកនេះជាភាគមួយយ៉ាងធំ ខាងផ្ដល់សង្គមឲ្យថ្លៃថ្លា
កូនខ្មែរដែលបានចូលបព្វជ្ជា សាសនាអប់រំសមគ្រប់កាយ ។
ឲ្យចេះគោរពច្បាប់ខុសត្រូវ ស្គាល់គុណម៉ែឪគ្រូបាធ្យាយ
ស្គាល់តូចស្គាល់ធំផងទាំងឡាយស្គាល់ញាតិជិតឆ្ងាយមិនវិបត្តិ ។
ស្នេហាជាតិសាសន៍រាជបល្លង្ក រួបរួមកម្លាំងថ្លើមប្រម៉ាត់
គាំពាររក្សាព្រះមហាក្សត្រមិនឲ្យសូន្យបាត់ពីសាវតារ ។
ឲ្យចេះជួញចិត្តប្រឌិតផលឲ្យចេះជួញចិត្តប្រឌិតផល
សាងកុដិសាលាព្រះវិហារជួយចែររក្សារាជការប្រមុខរដ្ឋ ។
ដល់សឹកមកវិញចិត្តប្រពៃ ព្រោះជាបនិស្ស័យដែលហាត់ពត់
មានចិត្តស្លូតត្រង់ក្នុងកម្មបថបាក់ផ្នត់ជាក់តាមផ្លូវសាសនា ។
បើមិនបានច្រើនគង់កើនខ្លះ មិនមែនស្រឡះបង់អាសា
តាមភ័ព្វនិស្ស័យព្រេងវាសនាតាមបែបដូនតាជាប់តទៅ ។
ដូច្នេះបួសសឹកឬកពិសេសជួយជាតិប្រទេសជាច្រើនផ្លូវ
បើកាន់សាសនាតាមម៉ែឪនោះត្រូវតែឆ្លៀតបួសកុំខាន ។
បើមិនបួសយូរចូរតាមស្មគ្រផ្លាស់គ្នាម្តងម្នាក់ឲ្យគ្រប់ប្រាណ
ព្រោះមិនជាធ្ងន់ខ្លួនប៉ុន្មាន ហើយឲ្យយើងបានស្គាល់ច្បាស់លាស់ ។
នូវច្បាប់វិន័យពុទ្ធសាសនានូវច្បាស់ចរិយាខាងធម្មសាស្រ្ត
នូវគោលគំនិតព្រះជាម្ចាស់ នូវភាពកម្រាស់ជម្រៅធម៌ ។
តើធម៌ព្រះពុទ្ធផុតសម័យឬឲ្យទោសពៃរ៍លំអក់ពណ៌
ដល់ជាតិប្រជាពលនិករ ឬក៏ជាធម៌ដឹកនាំសត្វ ។
យើងសូមបញ្ជាក់មួយវគ្គទៀតដោយឆ្លៀតជ្រៀតយកពាក្យមកស្កាត់
ចំពោះបញ្ហាការប្រតិបត្តិ តាមខ្សែបន្ទាត់ពុទ្ធសាសនា ។
អ្នកខ្លះបួសហើយលាត់សើយខិលរប៉ូចរប៉ិលខ្ជិលសិក្សា
ត្រូវទានពាសពោរជោរហ៊ឺហា មានពាក្យគេថាគ្រប់ទិសទី ។
ឲ្យបួសយ៉ាងហ្នឹងបាត់តម្លៃ នាំតែហិនហៃប្រពៃណី
ដូចដែករឹងប៉ែះត្រូវច្រេះស៊ីឈ្លេចឈ្លីទម្លុះឲ្យធ្លុះធាយ ។
សំដីទាំងនេះយើងរិះគិត ក៏ឃើញថាពិតឥតប្រែក្លាយ
តែបើរៀបរាប់តាមបរិយាយយើងអាចដោះស្រាយយ៉ាងនេះថា ។
សាសនាព្រះពុទ្ធបរិសុទ្ធថ្លៃ ជាទីអាស្រ័យជនគ្រប់គ្នា
គ្មានរើសមុខមាត់ចិត្តយ៉ាងណា ឲ្យតែជ្រះថ្លាក៏បួសបាន ។
ព្រោះជាសាសនាប្រសើរក្តាត់ របស់មនុស្សសត្វគ្រប់គ្រប់ប្រាណ
ជនណាជ្រះថ្លាក្នុងសន្ដានក៏អាចបួសបានដូចដូចគ្នា ។
តែបើបួសហើយឈ្លើយគំនិតប្រព្រឹត្តល្មើសច្បាប់នៃសាសនា
ព្រះពុទ្ធជាម្ចាស់លោកត្រាស់ថា លោកគ្មានធានាជននោះឡើយ ។
បើគេដាំក្រូចបានផលក្រូច បើគេសាងខូចអាក្រក់ហើយ
មិនអាចចៀសវាងផលនេះឡើយនេះជាពាក្យឆ្លើយល្មមគ្រប់គ្រាន់ ។
មួយទៀតបើយើងនឹងដោះស្រាយឲ្យឃើញវែងឆ្ងាយនាបច្ចុប្បន្ន
យើងអាចប្រៀបធៀបឲ្យជាក់ស្ប័នចែកជាថ្នាក់ជាន់តាមតម្លៃ ។
អ្នកបួសពួកខ្លះក្រាស់ដោយបាប ប្រព្រឹត្តថោកទាបខុសវិន័យ
ពិតមែន, ប៉ុន្តែបើប៉ាន់ថ្លៃ ប្រៀបមើលតម្លៃទោសនិងគុណ ។
គង់ឃើញថាគោលការប្រព្រឹត្ត ជ្រុលខាងសុចរិតច្រើនជាងមុន
គឺមានការធ្វើអំពើបុណ្យ និងគុណបវរល្អច្រើនណាស់ ។
រីឯការទ្រុស្ដខុសចរិយា ពានត្រៃសិក្ខាដោយឥតខ្មាស
វាជាភាគតូចស្ដួចស្ដើងណាស់ យកមកប្រកាសក៏មិនសម ។
មួយទៀតច្បាស់សង្ឃអង្គល្អិតខ្ពស់ ជាងច្បាស់គ្រហស្ថខាងអប់រំ
ហើយច្បាប់នេះទៀតជ្រៀតក្រឹត្យក្រម មានតូចមានធំជាច្រើនស្ថាន ។
ចំណែកអ្នកបួសដែលជ្រួសចិត្ត ជ្រុលខាងប្រព្រឹត្តចិត្តបំពាន
ចំពោះក្រឹត្យក្រមធំប្រធាន ក៏លោកមិនហ៊ានបំពានដែរ ។
ជ្រុលជ្រួសថ្លោះធ្លោយដោយនិស្ស័យត្រឹមតែទោសពៃរ៍គួរស្ដីជេរ
ត្រង់ហ៊ានជាខ្មាំងនឹងច្បាប់ខ្មែរ យើងឃើញហើយដែរកម្រណាស់ ។
កំហុសតិចតួចស្ដួចស្ដើងហ្នឹង បើគៃលៃថ្លឹងគង់ឃើញច្បាស់
វានៅតែត្រង់ត្រូវល្អណាស់ ជាងគ្រឹហាវាសផងទាំងឡាយ ។
គ្រហស្ថអស់ត្រឹមច្បាស់ផែនដី ក្រៅនេះសេរីមានទូលាយ
ចង់ធ្វើយ៉ាងម៉េចហៅសប្បាយ ក៏គ្មានគិតកាយក្រែងអាបត្តិ ។
រឿងស្រីរឿងស្រាបារាំច្រៀងស្ដាប់សូរស័ព្ទសៀងច្រៀងប្រតិព័ទ្ធ
ស្រែកហ៊ោកញ្ជ្រៀវពុំក្រែងមាត់ ដើរលាត់ដើរសើយតាមចិត្តចង់ ។
ដើរលេងលំហែក្បែរមុខវាំង ត្រៀបត្រាលើតាំងកៅអីបង់
មើលកុនមើលល្ខោនឡករាំវង់ ឆ្លៀតដើរចែចង់ផ្លូវស្នេហា ។
មានប្ដីប្រពន្ធរួមស្នេហ៍ស្និទ្ធផ្ដេកផ្ដិតផ្លូវកាមតាមប្រាថ្នា
ជិះកង់ជិះឡានស្រែកឡូឡា ចង់ធ្វើយ៉ាងណាក៏គ្មានភ័យ ។
គ្មានភិតគិតភ្លឹកនឹងនាក្រែង អាបត្តិអាប្រែងច្បាស់វិន័យ
ឯលោកសង្ឃវិញគ្មាននិស្ស័យ លោកគ្មានអស់ដៃអីដល់ម្លឹង ។
បើធៀបប្រៀបប្រឹតចិត្តជាបុណ្យ ជញ្ជីងទោសគុណទប់ទល់ថ្លឹង ។
វាចែកដូចចែងថ្លែងអីចឹងពណ៌នាប៉ុណ្ណឹងជាទំនង ។
ប៉ុន្តែសូមមិត្តរួមសាសនា យល់ឲ្យច្បាស់ថាការខុសឆ្គង
របស់អ្នកបួសទាំងនោះផងទោះជាសៅហ្មងតូចក៏ដោយ ។
ក៏ច្បាប់វិន័យកាត់ក្រីទោសមិនដែលសន្ដោសអនុគ្រោះឲ្យ
លោកដែលប្រព្រឹត្តចិត្តថ្លោះធ្លោយត្រូវប្រែកែក្រោយឲ្យសក្តិសម ។
ពីព្រោះករណីយកិច្ចលោកសង្ឃ ដោយត្រង់គឺដៅការអប់រំ
ឲ្យល្អចរិយាជាប្រឋមទើបគេមកខំប្រឹងអត់បាយ ។
ចុះបើមកបួសជ្រួសបណ្ដោយ បណ្ដែតចិត្តឲ្យនៅរាយមាយ
ធ្វើតាមតែចិត្តគិតសប្បាយយកតាមតម្រាយគ្រឹហាវាស ។
ការបួសចិញ្ចឹមចិត្តដូច្នេះ ពិតជាគ្មានខ្មេះគួរឲ្យខ្មាស
បួសតាំងពីក្មេងវែងដល់ចាស់ គ្មានផ្លាស់ចរិយាមារយាទប្រាណ ។
ការបួសនោះទៀតក៏គ្មានន័យ មានតែទោសពៃរ៍អន្តរធាន
ការខ្លួនក៏ខាតជាតិក៏ខានបង់បាយមិនបាបប្រយោជន៍អ្វី ។
អ្នកបួសលោកដឹងខ្លួនយ៉ាងនេះ បានជាលោកចេះតាំងស្មារតី
ប្រព្រឹត្តអប់រំទាំងចាស់ថ្មីឃើញគួរគប្បីមិនសូវឆ្គង ។
អ្នកស្រែកធ្វើស្រូវរដូវកាលស្ទុះស្ទាស្រើបស្រាលដោយបំណង
ចង់បានផលច្រើនជាងមិត្តផង ដោយនូវគន្លងផ្លូវសុចរិត ។
រីឯអ្នកបួសក៏ដូច្នោះប្រឹងប្រែងស្រាយដោះខាងផ្លូវចិត្ត
យកជ័យជំនះឈ្នះអស់ចិត្តដោយការប្រព្រឹត្តអប់រំប្រាណ ។
អស់មិត្តទាំងឡាយរួមសាសនាមានចិត្តជ្រះថ្លាដែលបានអាន
សូមមិត្តមេត្តាកុំរំខាននឹកស្មានថាខ្ញុំក្រុមទៅក្រោយ ។
ខ្ញុំក្រងចងជាបទបរិយាយនេះគឺដោះស្រាយការថ្លោះធ្លោយ
ដែលអស់យុវជនជំនាន់ក្រោយ បណ្ដោយតាមចិត្តបំបិទគុណ ។
មិនបើឲ្យឃើញភាគផលល្អ ដែលកកើតពីទីស្រែបុណ្យ
ជាដែលជម្រកមកពីមុនជាគុណជួយកែកូនខ្មែរអឺយ ! ។
កម្ពុជសុវិយា,ឆ្នាំទី ៥៣ លេខ ២ ព.ស ២៥៤៣ ខែ មេសា - ឧសភា - មិថុនា គ. ស ១៩៩៩ ក. ក ន. យើងបានដកស្រង់យកអត្ថបទកំណាព្យដែលពោលថា << ម៉េចក៏ចាំបួស ម៉េចក៏ដាំសឹក >> របស់លោក ផល ទិត និពន្ធក្នុងឆ្នាំ ១៩៥៦ កាលលោកនៅជាលេខាធិការ របស់ក្រុមជំនុំព្រះត្រៃបិដកនៃវិជ្ជាស្ថានពុទ្ធសាសនបណ្ឌិត្យ មកចុះផ្សាយក្នុងទស្សនាវដ្ដីម្ពុជសុរិយាលេខ២ ឆ្នាំ ១៩៩៩ នេះ ដើម្បីបកស្រាយបំភ្លឺ ដូចតទៅ :

If you want to send any Poem or other in this blog please Email: ngannsocheat@yahoo.com

Related Posts by Categories



U want get it? click here | Yul Jet

Comments :

0 comments to “ម៉េចក៏ចាំបាច់បួស ម៉េចក៏ចាំបាច់សឹក?”

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

 

Blogger Torturial

Visitor From...

Followers

Copyright © 2009 by Blogger Torturial , Help Blogger , Fixs Blogger, Techlogy today

Join Easy-Forex, THE site for forex trading. Best Website for hosting
Download Forex Joe's Free Book
Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial